V čem tkví kouzlo úspěšného náboru? Zeptali jsme se Recruiterky roku

Jak zaujmout IT odborníky, aby si vás mezi mnoha dalšími zaměstnavateli na trhu všimli? V CN Group se rozhodli trochu zaexperimentovat a vytvořili netradiční videa, třeba s vtipnou parafrází jógových pozic. „Bez podpory ze strany marketingu a vedení by to ale nešlo,“ říká Recruiterka roku 2018 Zdeňka Krejčíková.

Jak se zrodila myšlenka na netradiční videa, která při hledání IT pracovníků používáte?
V CN Group videa točíme přirozeně, svépomocí, a proto trochu amatérsky, což není vůbec na škodu, neboť jsou přirozenější. Třeba video ve stylu jógy nebylo určeno pro propagaci našich volných pozic. Vzniklo kvůli konferenci LambdUp, kterou jsme spoluorganizovali a na níž jsme měli stánek. Během konference jsme se chtěli odlišit od ostatních firem nabízejících pořád to samé – jídlo a pití. Cílem bylo účastníky (ajťáky) pobavit vtipným cvičením. Proto mě při brainstormingu s naším marketingem napadly jogínské pozice, tedy propagace našich volných pozic ve stylu jógy. Nápad se líbil, a tak jsme ho podpořili i videem, které bylo primárně určeno na konferenci.

Jak úspěšná byla tato marketingová kampaň ve stylu jógy? Nebáli jste se, že ajťáci tento druh humoru neocení?
Nepovažovali jsme to za marketingovou kampaň. Na konferenci měla jóga veliký úspěch a nyní zkoušíme, jak video použít i pro náborové potřeby. Nikdo není stejný, někomu se bude nápad líbit, někomu ne. Důležité je zaujmout.

„Recruiter by měl být aktivní na sociálních sítích. Prodává totiž nejen společnost, ale i sebe. Proto být dobrý copywriter, herec či bloger se určitě vyplatí.“

Znamená to, že personalista musí být i dobrý markeťák? A možná i trochu herec? Vy ve videích vystupujete, jste aktivní na sociálních sítích, vedete blog…
Personalista je široký pojem. Třeba recruitment je za mě marketing, obchod i psychologie v jednom. Recruiter by měl být aktivní na sociálních sítích. Prodává totiž nejen společnost, ale i sebe. Proto být dobrý copywriter, herec či bloger se určitě vyplatí.  

Máte pocit, že klasickému náboru už odzvonilo?
Nemám. Pořád si myslím, že dobře napsaný pracovní inzerát vystavený na pracovním portále přiláká nejvíc kandidátů. Jen na to firmy poslední dobou nějak zapomínají a stále píšou ty stejné odrhovačky, které kandidátům o volné pozici vlastně nic neřeknou. Já nyní rozjíždím videooslovování, tak uvidíme, jak tato nová metoda bude úspěšná. Čtenáři mého blogu se brzy můžou těšit na nový článek, respektive video právě na toto téma.

Jsou vaše zkušenosti přenositelné i do náboru jiných pozic než IT? Nebo je tento styl příliš finančně nákladný?
S nedostatkem kandidátů se potýkáme všichni, není to problém jen IT sektoru, proto ano, mé zkušenosti jsou přenositelné pro jakýkoli obor. Není to o financích, je to o spolupráci s ostatními odděleními ve firmě. U nás jsou marketing a HR velmi úzce propojeny, máme také obrovskou podporu od technických ředitelů, kteří se zapojují do všech HR aktivit. A v tom vidím největší přidanou hodnotu.

Společnost Recruitment Academy, která se zabývá vzděláváním profesionálů v oblasti recruitmentu, HR a employer brandingu, pořádá soutěž Recruitment Academy Awards. Cílem udělování cen je vyzdvihnout nejlepší a nejúspěšnější společnosti, které svým přístupem mění český HR marketing a mohou inspirovat ostatní. Jedním z ocenění je i Recruiter roku, které za rok 2018 obdržela Zdeňka Krejčíková ze společnosti CN Group.

Foto: Archiv

Zpět na články