Bohumír Šaffek: „eKasa se umí přizpůsobit každému podnikání“

S manažerem produktu O2 eKasa Bohumírem Šaffkem jsme si povídali o dosavadních zkušenostech s EET, s platebními terminály a o tom, jak jejich produkt může usnadnit život restauratérům.

Mohl byste produkt O2 eKasa stručně představit?

eKasa je unikátní produkt, který v základním balení kombinuje nejen vše potřebné pro EET, ale funguje zároveň jako platební terminál se sazbou 0,99 % pro všechny. Aplikace je velmi jednoduchá na používání, svými funkcemi pokrývá potřeby i náročných zákazníků a každý ji může snadno přizpůsobit svému podnikání. Je na zákaznících, jestli si v ní povedou skladovou evidenci, využijí organizaci stolů v restauracích nebo budou využívat složitějších reportingových funkcí. Všechny tyto funkce nabízí eKasa bez omezení.

Vznikla eKasa primárně kvůli EET? Nebo byly i další důvody?

Krátce po ohlášení povinnosti EET bylo ze zákaznických výzkumů patrné, že je pro ně klíčové, aby poskytovatelem EET byla stabilní společnost. Většina zákazníků se klonila k názoru, že telekomunikační operátor je ta správná volba. Pro nás to samozřejmě byla zajímavá možnost dostat se na nově vznikající trh a k zákazníkům, které jsme dříve neměli jak oslovit.

Jak byl projekt zahájen a kolik klientů a z jakých oblastí ho využívá? 

Prodej eKasy začal v září roku 2016. Ihned po startu bylo jasné, že jsme vytvořili vyvážený produkt. Díky silné obchodní síti a jednoduché komunikaci jsme prodali téměř 20 000 eKas. Polovina našich zákazníků spadá do HoReCa segmentu, většinou se jedná o majitele menších restaurací a stravovacích zařízení. Druhá polovina jsou prodejci různého zboží od provozovatelů večerek po specializované prodejny konkrétního typu zboží.

Jak lze O2 kasu získat a z jakých variant si může klient vybírat. 

Držíme jednoduchou produktovou linii a nechceme, aby naši klienti museli něco složitě řešit. Zákazník si tedy buď může stáhnout aplikaci z Google Play, nebo si vybere mezi eKasou s 10palcovým nebo 15palcovým monitorem se vším potřebným uvnitř balení. Za měsíční poplatek 499 korun získává vše, co k používání eKasy potřebuje. Mobilní připojení k internetu, licenci pro využívání aplikace, platební terminál, bezplatnou zákaznickou podporu a samozřejmě záruku toho, že naše eKasa bude vždy aktuální a bude splňovat legislativní povinnosti.

Jak je zajištěna zákaznická podpora?

Díky široké síti prodejen a nonstop podpoře na zákaznickém centru je u nás o zákazníka dobře postaráno. V každé prodejně je k dispozici O2 Guru specialista, který rád zákazníkům poradí přímo na místě. Současně spolupracujeme s lokálními servisními partnery, díky nimž jsme schopni provádět servisní úkony v minimálním možném čase. Snažíme se zákazníkům pomáhat nejen s eKasou, ale také s dotazy týkajícími se EET samotné.

Jaké jsou výhody O2 Kasy pro podnikatele v oboru HoReCa?

Pro segment HoReCa nabízí eKasa mnoho příjemných funkcí. Pro majitele větších provozoven má eKasa zabudovaný stolový management, který například upozorní obsluhu na stoly, kde delší dobu nebyl číšník. Účty lze přirozeně rozdělovat nebo přesouvat k dalším stolům. Položky z menu lze snadno kategorizovat a „připnout“ na prodejní obrazovku, aby byla objednávka co nejrychlejší. Aktuálně připravujeme společně se Sodexem možnost přijímání elektronických stravenkových karet Gastro Pass CARD na terminálech eKasa. Naši zákazníci již dnes platby bankovní kartou přijímají a akceptace elektronických stravenek je další velmi poptávanou funkcí.

Jaké jsou dosavadní zkušenosti a kam bude projekt směřován dále? 

Jako leader na trhu EET pokladen neusínáme na vavřínech. Neustále eKasu vyvíjíme, nasloucháme našim zákazníkům, přizpůsobujeme se novým trendům na trhu a chceme v tom nadále pokračovat. Aktuálně čekáme na vývoj situace kolem 3. a 4. vlny EET, ve které mají být zahrnuté odlišné skupiny obchodníků. Věříme, že i jim nabídneme řešení, které splní jejich potřeby.

Foto: Shutterstock.com

Zpět na články