10 tipů, jak dát svým zaměstnancům to nejcennější – čas

Umění organizovat svůj čas je mistrovská dovednost, kterou ne všichni v práci dokonale ovládají. Pokud ho firma lidem pomůže ušetřit, efektivnější využívání času prospěje i jí samotné. Co všechno tedy můžete jako zaměstnavatel udělat? Máme pro vás 10 praktických tipů.

Na trhu práce je málo lidí a cena schopných vzrostla. A firmy jim nabízejí benefity, o nichž se nám před lety ani nezdálo. Při rozhodování o výběru budoucího zaměstnání mohou být konkurenční výhodou, ale i firmám samotným se můžou dlouhodobě vyplatit. Oboustranně prospěšné je především hledání způsobů, jak svým lidem ušetřit čas.


Radikálnější praxí, jak lidem ušetřit čas, je zkrácení pracovní doby. Více se dočtete v článku Experiment: čtyřdenní pracovní týden zvýšil výkon firmy.


Vytipovali jsme desatero nejlepších praktik

1. Práce na dálku šetří čas na dojíždění.

2. Taxi na schůzky a zpět šetří čas na přemisťování po městě i nervy.

3. Firemní kavárna nebo dobře opečovaná místnost s kávovarem a občerstvením zvyšuje pracovní komfort a zaměstnanci si v ní mohou sjednávat schůzky, čímž firmě šetří čas.

4. Zajištění obědů a potřeba vyrážet na jídlo ven bývá velkým žroutem času. Variantou jsou firemní společné snídaně. Zaměstnanec pro jídlo nemusí sám běžet, ušetří peníze a v neformální atmosféře probere spoustu pracovních věcí.

5. Předcházet odbíhání před koncem pracovní doby na poštu lze, když zaměstnanci mají možnost podávat osobní poštu přes recepci.

6. Pravidelný úklid domácnosti zdarma.

7. Rodičům odpadají sprinty do školky, když mají k dispozici firemní školku nebo jinou formu denní péče o děti.

8. Firemní posilovna, lekce jógy i jiné pohybové aktivity přímo v kanceláři.

9. „Komorník“, který zaměstnancům oběhne a vyřídí vše, co potřebují.

10. Úsporné porady, rychlé a k věci, místo těch, na nichž se lidé „vykecávají“ a čechrají peří.

 

Foto: Shutterstock.com

Zpět na články